Sunday, 24 January 2016

perginya seorang wiraku

emm...macam mana nak start ye...
diri ni bukanlah pengarang novel tok karang cerita yang hebat...tp sekadar mengisi waktu yang ada tok berkongsi kisah hidup diri ini...

ALLAH..beratnya tangan ini tok menaip entry ni...
kalau di lihat pada tittle entry ni..mst dah ramai yang boleh agak ape isi kandungannya....


"PERGINYA SEORANG WIRAKU"

Tajuk entry yang betul2 membuatkan menyayat hati dan membuatkan diriku ini mengalirkan air mata disaat menaip entry ini....






"PERGINYA SEORANG WIRAKU"

>> Perginya seorang jejaka/lelaki yang menjadi hero dan idolaku selama ini......
>> Perginya seorang ayah yang menjadi penyuntik semangat buat semua anak-anaknya....
>> Perginya seorang suami yang setiap hari membanting tulang 4 keratnya menyara hidup keluarga...

***sorry....asenya sampai disini saja entry ni...tangan ni dah xmmpu tok menaip lagi...kaku dan membisu tatkala mengimbas kembali kenangan ini.....


"PERGINYA SEORANG WIRAKU"

>>> CHE RAHIM BIN MUHAMMAD
>>> 13/01/1963 - 28/11/2013


** AL - FATIHAH BUAT AYAHANDA YANG DICINTAI....

** TENANGLAH DAN DAMAILAH DI KAU DISANA WAHAI ABAH....ANAKMU INI SENANTIASA MENDOAKAN KESEJAHTERAAN DAN KEBAHAGIAAN BUAT DIRIMU...WALAUPUN JASAD SUDAH MEMISAHKAN KITA...NAMUN SEGALA KENANGAN DAN MEMORI BERSAMAMU XPERNAH LUPUT DI INGATAN INI.....MISS U SO MUCH DADDY!!! SOB...SOB....SOB....SOB....



Saturday, 4 January 2014

happy new year





rasanyew belum terlambat lagi tok wish....

HAPPY NEW YEAR U OLL.....

i wish that......

2014 ni >>> TUHAN akan membuka seluas luasnya pintu rezeki buat diriku ini....aminn....

HAPPY NEW YEAR TO OLL BLOGGERZZZZ........




nothing

wah...da lame tol xmelawat blogku ni...
bukan takat de sarang labah2 da ni haa...
siap de ayam...itik...lembu...berkampung da haa ni....
ni lee nak cakap orang yang tekun bekerja....
bekerja?? da keje ke aq ni ek?? hahaha.....

emm...ape je nk ckp ek??
tgn gtal nk menaip tp kple otak jem nk tulis ape je...
addeehh...nak tulis pe ni...
idea...idea...idea...
ku seru dirimu...datanglah berdampingan dengan diriku ini...
oiitt..oiittt....mulut tu jangan celupar ngt...
tp mujur lee malam ni bukan malam jumaat...kn kn
klo x....grrrrr....grrr....
hahaha....


ade something nak luah kat sini...
tp,itz take time to story mory kat sini...
tkt berlinangan lak air mate ni kang haa klo ctew kt sni....
hohoho...

xpe...xpe...simpan dulu laa citew ni...
nanti bile da cmpe seru nak ctew....
insyaallah....

so,xde ppe la u oll nk ctew tok entry kli ni....
agk bosan lee gak klo u oll bace kn??
sorry laa k....sorry sesgt tw.....

k laa....c u oll dlm entry runtum kolbu nt k??
adios....

xOxO

Monday, 23 September 2013

percintaan jarak jauh...

kalau sarie xgado xsah!!!
kalau sarie xkecik ati xsah!!!
kalau sarie xngamuk xsah!!!
kalau sarie xmaki hamun xsah!!!
kalau sarie xmajuk xsah!!!
kalau sarie xngis xsah!!!

tapi ni laa dugaan cinta jarak joh ni....
tp,even bnde ni jd hmpir setiap ari....
namun satu je yg kekal abadi....


kalau sarie xrindu xsah!!!
kalau sarie xsyg xsah!!!
kalau sarie xcnta xsah!!!
kalau sarie xtrbyg2 xsah!!!



ni laa yaang dinamakan percintaan jaraj jauh....
banyak dugaan dan cabaran yang harus ditempuhi.....
bermacam ragam yang terjadi....
namun ape yang penting!!!
kepercayaan n kasih sayang yang tak terbelah bahagi antara satu sama lain yang menguatkan lagi sesuatu perhubungan jarak jauh itu sendiri.....

Saturday, 31 August 2013

musim buah

yeeaaaahhhhhhhhhhh~~~~
musim buah da tiba......
macam macam buah yang ade.....
ad durian......ad rambutan.....ad manggis....
bak kata macam macam adalah....
sronok betol idop kt kg ni....
time musim buah dapat makan buah.....


time musim buah ni kan....
klo idop kt kg....
tiap tiap ari bley npk macam pesta da...
pesta buah katekan.....
sepanjang laluan kt kg tu....
bley la dikatakan setiap ari akan ad penjual buah...
yang dok sibuk mempromosikan buah dorg....
macam macam gleagat yang ad....
siap menyanyi lagi tu u oll....hahaha
pak cik...pak cik....
nak jual buah ke.....nak test suara??
hahaha.....
tp papepun.....
i like it.....
n i like suasana d kg....
aman...damai....tenang.....udara pn segar.....mmmmm.....bessssttttttt sgt
bst sgt idop kt kg ni....

haa....nak bercerita laa plak kn
ttbe lk mlm ni idea cm mencurah curah kek ladang gndum lak asenye...hahaha
ok....pe nk ctew ek?? hahaha
ok...walaupun WAWA nyew pmly ad kbun durian + rambutan....
tp,WAWA ni klo u oll nk tw....jnis xmkn durian....hahaha
plik kn??
tp tu laa knyataan....
kdg2 klo durian tu kuat sgt baw dy....kdg2 kple ni ley png gk kple ni baw...hahaha


tp....buah yg WAWa skew.....slain durian laa kn....
rambutan....manggis...salak.....waaaahhhhhhh cdpnyew cdpnyew....
klo dpt buah ni u oll....bg 3 kg pn WAWA ley abehkn tw...skjp jek....hahaha
gilew kn WAWA ni...hahaha...
tp kt kg WAWA ni bkn tkt durian.....rambutan...manggis...duku je u oll dowg jual....
tp, jagung pn ad tw....
macam macam ado laaa kek kg den ni haa....sonang cito...ki3


ok laa u oll....
b4 WAWA stopkan entry WAWA kli ni....
nah...tok tontonan u oll cmew.....ki3


MUSIM BUAH.......OOOO YYEEAAAHHH~~

DURIAN....RAJA BUAH





RAMBUTAN....





MANGGIS..






SEKIAN....

XOXO

wawa... ^__^


Friday, 30 August 2013

setengah mati merindu.....






Mengapa waktuTak pernah berpihak kepadakuApakah aku terlaluTerlalu banyak berkelana

Mengapa kitamasih saja tak pernah bersatuSelalu saja bertemu bertemu saatKau milik yang lain

Mungkin kau bukanlah jodohkuBukan takdirkuTerus terang

Aku merindukanmuSetengah mati merinduTiada henti merindukanmuMasih hatiku untukmuAku tetap menunggumu

XOXO
wawa

Wednesday, 28 August 2013

bosan...

bosannya bila diri ni jadi penganggur terhormat ni...
addoooiiii....bila la nk dpt keje ni...
bosannyew....
sumbaknyew.....
dok kt umah ni.....duet xmsuk.....


hohoho....
YA ALLAH......KU POHON KEPADAMU AGAR KAU....
MURAHKANLAH REZEKIKU.....
PERMUDAHKANLAH URUSAN HAMBAMU INI MENCARI KERJA.....
CEPATKANLAH HAMBAMU MENDAPAT KERJA.....
DAN PERMUDAHKANLAH HAMBAMU DALAM SESI INTERBIU......

KU POHON KEPADAMU YA TUHAN....
MAKBULKANLAH DOA HAMBAMU YANG SATU INI......
SESUNGGUHNYA KAU MAHA PENGAMPUN LAGI MAHA MENGASIHI.....
HUHUHUHU....


XOXO

>>p/s : sapa ada taw mana mana nak pakai pekerja.....comment laa yup??? kerjasama anda amatla d hargai....TQ