Monday 4 March 2013

wak sek???

hahaha....
bile tgok tjok entry WAWA kli ni....mesti u oll terkezot kn?? xpn pk bende bukan bukan kn kn kn
hahaha....dun wry....entry WAWA ni xde unsur2 18sx++ too cmew....ki3
ni just nk hilangkan rase bosan sambil gelak tawa di hujung minggu......
jom bergelak ketawa bersama WAWA.....
cerita ni dalam loghat GANU.....
hope u oll paham laaa k??
chill~~~ adios.............



AL- KISAH...
di sebuah kampung..jeng...jeng...jeng....


"Sebelum akad nikoh, tok kadi nok ngesoh name IC pengantin laki. 
Kadi kabo nok tanya soklang skit.
 Pengantin laki debor nyak nyak doh ning."


Kadi:                   Lame doh ke knal hok puang ni?
Pengantin:           Dalam 2 tahun doh saya kenal dia ustak.
Kadi:                  Hoo molekla..mesti gi dating sokmo ork?

Pengantin:           Kadang2 je ustak. Dia duk Teghanu, saya duk KL.
Kadi:                  Doh, dok jupe, org muda lening kalu ngorat duk wat sek sokmo la ni?

Pengantin:          Manade Ustak! Harang kang tu! Astopirullah, wat sek mende Ustak.
Kadi:                 Bakpe harangnye?Kang ada niat nok nikoh? wat sekla...barang free!

Wali pengantin:   Hoii!! mung tok kadi! jgn wat aib anok nantu aku depang org rama gining!!!!

Kadi:                  Cer wak mari talipong mung aku nok cek. (Kadi mintak hp pengantin).
Pengantin:           Tepon saya, ikut suka saya la nak save mende pong!!

Wali:                   Wi la ke ustak tepong mu Awang, takut mende kalu mu dok wat sek. 
                           **pengantin ketor abih pale lutut**


                   **Kadi muke meroh merang tahang maroh tengok isi tepong**

Kadi:                   Doh ni fail natang mende ni? wat sek la ning! ke orang panggil mende?


      ***Wali dgn jemputang bikah bangun bejerebak atah blakang kadi nok tgk fail dlm tepon pengantin"..            rama-rama pakat kata, "Horrr..WHATSAPP!!"

No comments:

Post a Comment